sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

150

Aattelin tehä tämmösen ajatus postauksen koska 150 päivää lähtöön. En tiiä osaanks kertoo kauheest mitään ajatuksii mut voin yrittää :)

Miksi lähden vaihtoon?

Sain hullun idean, ku joku tyttö oli esittelemäs omaa vaihtovuottaan. Sillon tuli se fiilis et mäki haluun kokee ton. Sit pitkään pohdittuani totesin et se on äärettömän hyvä mahdollisuus itsenäistyä ja kun viel mun kielitaito on niin heikko ni se kehittyy siinä paljon. Lisäks se saattaa olla mun ainut mahdollisuus päästä tutustumaan ihan erilaiseen kulttuurin asukkaan silmin eikä vaan turistina. tahdon tuntee sen aitouden ja mitä se elämä siel oikeesti on.


Miksi Jenkkeihin?

Olis ollu niin hienoo lähtee Australiaan, mutta se on aivan liian kallista. Onhan Jenkitki kalliit, mut Australia viel enemmän. Sit äiti olis halunnu mut Iso-Britanniaan, mut afs:n kautta ei voi sinne lähtee ja sit sielt on tosi vaikee löytää isäntäperhettä, koska siel vaihtarijutut ei oo niin yleisii ku esim. Jenkeis. Sit ku halusin maahan jos puhutaan Englantia ni Jenkit oli enää ainut mahdollinen vaihtoehto. Kaikenlisäks muo houkuttaa esim. High School Spirit ja kaikki vastaava niin pal. Niin ja on jännää et voi päästä sekä lämpimään, että kylmään saman vuoden aikana, ku vaiks Australias on vaan lämmintä


Mitä tahtoisin vuodelta?

Odotan ja toivon et saisin uusia kavereita, joiden kaa olis tosi kivaa viettää aikaa. Mun mielest on kans siistii saada uus perhe. Toivon, et tulisin mun hostien kaa läheisiks. Mul ei sinänsä oo mitään toiveita siitä millanen perhe se olis, koska haluun olla mahdollisimman optimistinen. Uus harrastus olis kans hauska siel ja se vähän niinku kuuluukin vaihatri juttuihin, ksoka harrastusten avul saa kavereita. Niin ja haluisin nähdä pingviinejä eläintarhassa. Se olis jotain niin ihanaa, mut eiköhän mul oo kiva vuos ilmanki pingviinei :D


Pelkoja vuodesta?

Muo pelottaa paljonki seuraava vuosi. Saanko mä kavereita, pärjäänkö mä mun enkulla, mitäs jos tulee tappava koti-ikävä, mitäs jos muo aletaanki kiusaamaa, mitäs jos muo ei hyväksytä enää Suomes ja kaikki luonnonkatastrofit sun muut. Muo pelottaa monikin asia, mut eiköhän se kuulu asiaan ja pyrin vaan olee mahdollisimman paljon miettimättä mun pelkoja. Yleensä mul on positiivinen olo mun lähdöstä.







7 kommenttia:

  1. Sulla on ihan samoja fiiliksiä ja ajattelua kun mulla! :D

    VastaaPoista
  2. 150 päivää on kauheen vähän :( tulee kauhee ikävä sitku lähet! <3

    VastaaPoista
  3. Eikö pelota, että "jos minusta tulee täti kun olen Jenkeissä"? :) No ei sulla välttist oo sellasta huolta.

    Oikeesti en todellakaan haluu laskee kuinka monena päivänä me nähdään seuraavan puolentoista vuoden aikana, koska se on JÄRKYTTÄVÄN vähän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsit ku oon niin kiireine et en oo pystyny hyödyntää mun tanssittomuutta :(

      Poista
  4. sul ois haaste tuolla mun blogissa ! :)

    VastaaPoista