torstai 14. helmikuuta 2013

Oi voi!

AFS lähetti "äärettömän hienon" Vaihto-oppilas ja kulttuuri -vihon, jonka pitäis selvästi auttaa vaihtaria, mutta mua se pelkästään masensi. Se kerto kuinka kaikki tuntuu etäisiltä kun tuun Suomeen. Kuinka oon muuttunu kauheesti, eikä kukaan sit hyväksy mua sellasena ja sit mua yritetään muuttaa sellaseks kun olin ennen. Siin kerrottiin myös kaikkii erillaisii kommunikointijuttuja ja kuinka töykeinä suomalaisii pidetään ku me ei osata small talkkii ja sit siin oli erilaisii kielitaitoja ja siin sanottiin näin: "Keskustelukielitaito on sitä, että pystyy keskustelemaan vieraalla kielellä eri maiden oppikoulujen vaatimustasoista ja opiskeluvaihtoehdoista, kansainvälisistä urheilusaavutuksista eri lajeissa, tyttöjen tasa-arvon kehittymisestä eri kulttuureissa ja pakolaisongelmasta. Ilman keskustelukielitaitoa on vaikea saada ystäviä ja kavereita" Ton perusteella en saa yhtään kaverii, koska en osaa puhuu noist asioist ees suomeks. Toisaalt ehkä ton läpyskän ideana onkin, et meil kerrotaan kaikki mahdollinen kauhee, et sit vuosi tuntuu helpolta ja ettei me voida sanoo: "Ei kukaan oo koskaan sanonu mul."

Lippulappunen jätti vähän pahan maun suuhun, mut muuten elämä on kyl kivaa. Koin tänään elämäni ensimmäiset penkkarit ja oli kyl ihan mahtavaa. Koulussamme oli Disney-teema ja abit oli pukeutunu niin hienosti. Ootan jo innolla omia penkkareita. Saatiin myös koeviikon kokeet takasin ja tulos oli ihan hyvä, kun miettii et olin päälle viikon pois musikaalin takia. Huomenna alkaa hiihtoloma ja mä lähden rippileirille isoseks yhen mun parhaan kaverin ja poikaystävän kaa. Siit tulee kyl ihan mahtava leiri. Hauskaa lomaa kaikille!





2 kommenttia:

  1. Minä päivänä lähet USA? Sori, en oo jaksanu lukee alust tätä blogii, koska liityin vast lukijaks;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lähtöpäivää ei viel tiiä varmaks mut todennäköistä on et lähen 7-9.8.2013

      Poista