keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Energiaa vaikka muille jakaa

Nyt oon kyl niin täynnä energiaa. Odotan niin innolla mun vaihtovuotta. Niin ihanaa päästä shoppailemaan ihan uusiin liikkeisiin, joita ei oo Suomessa. Saada ihan erilainen ja uusi elämä. Onhan mulla nyttenkin aivan ihana elämä ettei mitään valittamista, mut vaihtelu virkistää. Luin jostain blogista, et kannattaa pyrkii ajattelemaan sit uudessa perheessä, että elämä siellä tai täällä ei ole huonompaa tai parempaa vaan erilaista. Niinhän se on. Molemmissa paikoissa on varmasti hyviä ja huonoja puolia.

Oon miettiny sitä kuinka kauheeta on varmasti lähteä täältä ja jättää kaikki tuttu ja turvallinen mut sit oon kans tajunnut kuinka lyhyt aika se 10 kuukautta on mun elämästä. Se on myös lähtemisessä lohduttavaa, että tänne Suomeen palaa takaisin ja jatkaa elämäänsä normaalisti. Eikä se täältä lähteminen ole varmasti niin kauheaa kuin sieltä takaisin lähteminen, koska sinne jää varmasti paljon rakkaita ihmisiä, joita ei todennäköisesti nää enää ikinä. Toivon, että host-perheestä tulisi mulle kuin uusi perhe ja sen perheen ja kaikkien kavereiden sinne jättäminen tulee olemaan tosi tosi rankkaa, koska mulle kaikki läheiset ihmiset on ihan tosi tärkeitä.

Tänään tuli kutsu SLEP-testeihin (Secondary Level English Proficiency) IIIIIIK! Luin yhestä blogista et siinä kokeessa esseen aiheina oli ollu joku osteoporoosi, ilmastonmuutos tai romantiikan aika. En ikinä selvii jos pitää jostain tommosest kirjottaa! Hirvittää ihan kauheesti koko testi! Siin sähköpostis luki et siihe kokeeseen sisältyy 45 min. kuuntelu ja 45 min. luetunymmärtäminen  ja sit lisäks pitää kirjottaa joku aine johon on varattu tunti.

Onneks nyt kuitenkin alkaa tällä viikolla koeviikko ja voi paneutua oikein kunnolla ihanan opiskelun pariin. Tavoitteet olis simmoset iha perus kaikissa aineissa. Kuuntelen välilä joidenkin lukiolaisten juttuja koulussa ja mietin et mitä jotkut tekee lukiossa kun tokan jakson tavoitteena on et pääsee kaikista kursseista läpi. Eihän voi olla mitään motivaatioo opiskella jos ei oo mitään tavotteita. Lopuks viel vähä kuvaa mun yber hienoista bilsan muistiinpnoista ja siis kuvasta näkyy et keskityn aina tunneil. Meillä on kaikil tunneilla koneet, jote aika usein pelailen siitä webkamerasta :DDD









1 kommentti:

  1. noi esseen aiheet luki tossa viestissä ja noi osteoporoosit sun muut oli niissä luetun ymmärtämisissä :D en tosin tiiä onko samat kokeet koska siel oli sellassii vihkosii mitä on monia erilaisia et ei välttis sulla oo samaa :D mut no panic, ei se oo paha! :-)

    VastaaPoista