maanantai 6. elokuuta 2012

Englantini on kutonen ja lähen vaihtoon



Tosiaan ysin päättöarvosana Englannista oli 6. Eli tost vois päätellä etten oo mikään kovin hyvä Englannis. En mä ookka hyvä kirjottamaan ja puhumaan kieliopin mukaan, mut kyl muo silti ymmärretään. Ei muo kauheesti hirvitä se et mul on niin huono numero, koska ymmärrän englantii hyvin sekä kirjotettuna että luettuna. Sain mä sentää ysin valtakunnallisest kokeest 8-, et se on iha positiivista.

 Oon kans koko kevään ja kesän treenannu enkkuu sillee mukavalla tavalla, että luen kirjoja engalnniks. Esim oon lukenu nyt neljä ensimmäistä Harry Potteria englanniks ja ajattelin alkaa lukemaan Joanne Harrisin kirjoja. Täytyis vaan jaksaa käydä kirjastossa. Kirjojen lisäksi katon aina kaikki elokuvat, jotka vaan on mahdllista niin englanniks tekstitettynä. Ja oon kattonu yhtä lukuunottamatta kaikki frendien tuotantokaudet englanniks tekstitettynä. Ajattelin yhes vaihees, et olsiin alottanu kattomaan niitä ilman tekstitystä. Katoin hetken ja ymmärsin kylä kaiken, mut sitten tajusin ettei ilman tekstitystä kattomine auta ollenkaan kirjotus vaikeuksiini, joten jatkoin tekstitysten kanssa.

Niin ja kun oltiin heurekassa ja kattomassa sellasta tähti leffaa planetaariossa ni otin kuulokkeet ja katoin sen eglanniks puhuttuna. Kyl mä suurimman osan ymmärsin : )

 Suurin huolenaihe on ehkä se, et pääsenkö siitä tasokokeesta läpi, kun en iha kirjota sujuvasti tuota englantia. Toisaalt mulle on sanottu et suomalaiset on kai yleensä sen verran hyviä enkussa et siit kaikki on päässy. No lukiossa tsemppaan oikeen engalnnissa. Nyt on ainaki motivaatio korkeella. Toivon, et saan kiva opettajan.

 Aattelin et voisin kertoa kans ku oltiin Helsingissä, kun äiti ja isi kävi kattomassa Bruce Springstteeniä ja mä olin pikkusiskon kaa hotellissa illan. Olin ajatellu et siit tulis iha tylsää, mut meil oli niin hauskaa siel. Ensinnäki siel oli kuntosali, joten mentiin sinne vähän kuntoilemaan. Siel ei ollu ketään meijän kaa samaan aikaan, onneks. Lisäks löydettiin jääpala-automaatti! Kannettii kolme purkillist sitä jäätä meijän huoneeseen et saatii paljon kylmää juotavaa. Jenkeis on kai kaikil jääpala-automaatit. Jee jee! Lisäks meil oli molemmil läppärit mukana ja pidettii kunnon lanit siel : ) Hotellin ilmanen netti oli iha kiva. Illan paras juttu ehkä kuitenkin oli suihkumysyyt, jotka löydettiin sielt vessassta. Ne oli aivan yli hienot <3 Sit kun äiti näki kaikist kuvist et oltiin oltu ne pääs muuallaki ku meijän huoneessa ni se oli toooooosi ilonen. Ei siel käytävil ees näkyny ketään muuta, jote ei se voinu haitata ketään. Kaiken lisäks ne ihmiset tuskin tulee näkemään meit enää toiste, jote ei sil oo mitään välii et meil on suihkumysyyt pääs : )))




Tälleehän näistä suihkumyssyistä on hyötyä.

Jääpalakone <3



Vähä tärähtänyt hyppyy : )

Menos kuntoilee...


1 kommentti:

  1. Saanen korjata: Jenkeissä kaikilla EI ole jääpalaautomaattia. Vaikka osa kyseisen maan stereotypioista (esimerkiksi liioittelu kaikessa) pitääkin paikkaansa, mieti silti mitä Jenkeistä odotat. Parempi on, että sitten kun menet, menet vain avoimin mieiln.

    t. puoliJenkki

    VastaaPoista