sunnuntai 11. elokuuta 2013

Church and a fair

Olin tänään siis ekaa kertaa kirkossa. Se oli kaavaltaan ja muutenkin suurimmaks osaks samanlainen messu, kun Suomessa. Pienii eroavaisuuksii. Siel oli jokasel penkkirivil semmonen laskettava polvistumispenkki, johon yhes kohtaan polvistuttiin hiljentyern. Lisäks siin messun aikana oli semmone kohta et noustiin ylös ja käteltiin kaikkii lähellä olevii ja sanotiin jotain tyyliin Jumalan siunausta. Lisäks sillon kun lausuttiin isä meidän- rukous pidettiin toisiamme kädest kiinni sillee et kaikki penkkirivit oli yhteydet toisiinsa. Se oli kyl siistii. Oli must hauskaa et ku jaettiin ehtoollist ni se pappi sano mul tervetuloa amerikkaan. Sit olin iha mite se tietää et oon vast tullu amerikkaan, mut mom kerto et se pappi on momin facebook kaveri, joten siks se arvas et oon vaihtari. Siel laulettiin ihan vieraita virsiä, mut yks tuttu oli ja sekin oli Enkeli taivaan. Oli kummallist et sitä laulettiin kesäl. Sen messun jälkeen kaikkii ihmisii tuli juttelee mul ja hirveet säätöö ja sit olin ihan ulapal. Mut tapasin paljon kivoi ihmisii ja sit mä lupauduin joku päivä lähtee 32 km pyöräretkel ja sit kans tapaamaan jotain tyttöi jotka käy mun kaa samaa kouluu. En aina oikee tiiä mihin lupaudun, ku en ymmärrä mut sit vaan oon aina joo joo :) Siel kirkos yks nainen oli ihan sillee hei hän osaa sanoo mutaman sanan suomee ja sit ku se sano ne ni en yhtään ymmärtäny mitä se sano ja sit olin iha sorry, mut sit toinen nainen oli iha hänki osaa ja taaskaan en ymmärtäny yhtään mut sit ku se sano englanniks et hän yritti sanoo minä rakastan sinua ni tajusin mitä se oli sanonu, mut näil on vaan niin outo aksentti ettei niiden suomee vaan voi ymmärtää. Jenkit sanoo kyl Elina tosi tosi hyvin ja Kristy osaa jopa sanoo Virolainen :DD

Me oltiin tänään kans Cuyahoga Contry Fairis. Siis suora käännös sanasta fair on markkinat, mut se oli enemmänki tivoli jos oli paljon eläimiä. Siel oli siis kaikkii huvipuistolaittei, hirveesti ruokakojuja ja sit ainaki neljä semmost isoo hallii jois oli eri eläimii. Siel oli pupui, kanoi, kukkoi, lehmii, lampai, vuohii ja ihan valtavii hevosii. Siel oli tosi hauskaa ja näin kaikkee erilaist. Siis nää ihan oikeesti uppopaistaa kaiken ja siis arkotan et ihan ihan kaiken. Me syötiin siel uppopaistettui vihanneksii. Ne oli kyl hyvii, mut kuumii. Sit söin sellasii kummallisii pienii palleroi jotka oli jätskii. Ne maistu ihan hyvält, mut mul tuli niist vähä paha olo. Mut mun kamerasta loppu akku melkeen heti ku mentiin sinne, joten mul ei oo valitettavast kuvii sielt ku iha muutama, jos sitäkään.

Pian lähetään sinne Bonnien luo syömään ja mä oon nyt jo ihan tatti. Tää englannin kielises ympäristössä oleminen väsyttää ihan tajuttomasti, mut se myös turhauttaa, koska en osaa ilmasta itteeni, mut pikkuhiljaa se helpottaa. Enkä muuten vieläkään osaa lausuu Bereaa eli tän paikan nimee mis asun. Ai niin yhen auton takapäähän oli liimattu isoi angry birds tarroi :)






mom otti tän kännykäl :)


1 kommentti:

  1. Ei huolta, Elina! Toi väsyminen on tosiaan ihan normaalia aluksi, kun aivot työskentelee ylikierroksilla vieraan kielen takia. Menee kyllä ohi, kunhan vähän totut. Ja kieli alkaa sujua ennen kun huomaatkaan. Ihanaa lukea sun kuulumisia, oikein paljon tsemppiä, take care :-)

    T. Maaki

    VastaaPoista