keskiviikko 21. elokuuta 2013

Dentist

Mulla kävi maanantaina vähän kenkusti, kun söin jätskiä ni yhtäkkii lohkes takahammas. Onneks siit lähti vaan pieni pala, mut se hamams oli kuiteskin ihan hirveen terävä, joten mulle tilattiin hammaslääkäri. En tykkää Suomessakaan hammaslääkärist, joten Jenkki-hammaslääkäri ei ollu mitenkään houkutteleva. Menin mun alueen isäntäperhe vastaavan kaa sille hammaslääkärille, jolla se käy. Se oli joku yksityinen tai jotain.

Mun piti täyttää kauheest jotain paperei. Niis papereis kysyttiin ihan perus juttui esim. lääkeaine allergioi ja henkilötiedot. Mut outoo oli ku niis kysyttiin kouluu mitä käyn, mitä harrastan siel koulus ja muita mun kiinnostuksenkohteita. Olin iha mitä ihmetää?! Mut se Nancy selitti mulle, et ne kysyy niit asioi, jotta se hammaslääkäri voi jutella mun kaa. Öööö mikä on ahdistavampaa ku se, et hammaslääkäri kyselee kauheest ja tunkee samal niit työkalui sun suuhun. Huoh!

No mut siis se oli aika samanlainen tila mis muo hoidettiin. Kummallist oli ettei niis huoneis ollu ovii, joten pystyn koko ajan kattomaan, ku joku toinen oli hoidettavana. Mut puudutettiin ja sit mun piti sylkee sillee, ku kaikis leffois syljetään, johonkin kumalliseen suppiloon, joka piti kauheet ääntä. Sit yhtäkkii vaan se mun hammaslääkäri haettiin johonki muualle ja sit vaan odoteltiin sen hoitajan kaa ja juteltii niitä näitä meijän perheist ja kaikkee. Hauskint oli must se, kun mult otettiin röntgen kuva hapaast ni aina ku se laite otti kuva, ni sen hammaslääkärin piti hypätä siit oviaukost ulos. Se hammaslääkäri kans välil lopetti puuhailunsa ja kysy et onks kaikki hyvin. Olin iha joo no tota sä paikkaat mun hammast et kaikki on suhteellist. Ei Suomes kysellä miten sä voit, ne vaan tekee duuninsa. Niin ja lopuks sain hammasharjan, hammastahnan ja hammaslankaa. Se hammasharja on jopa aika söpö. 

Mä en nyt tiiä, et kuin paljon toi hammaslääkäri makso mul, mut ehkä se viel selvii. Mä oon nyt ollu yhen päivän koulus ja seuraavaks kerron sit siitä. Meil alkaa normikoulu vast ens viikolla, ksoka meil on ryhmäytyst kolme päivää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti